onsdag 27 november 2013

EFIT 27 november 2013

07.30
Som vanligt så här års tänder jag några ljus i köket
det första jag gör när jag har kravlat mig ur bingen.

08.30
Morgontidning. Blodtryckshöjande. USA förbjuder transfetter,
Sverige tassar på i sina fega ullstrumpor.


9.30
Förbereder citronkyckling för skjuts in i ugnen.

10.30
Tittar till densamma. Ser bra ut.

11.30
Lunch! 
Första gången jag gjorde denna citronkyckling, det blir inte den sista.

12.30
Ute på vovvepromenad. Svårt att tro att det är december om några dagar.

13.30
Röjer hemma, skrotar min passionsblomma 
som har blivit alldeles för stor, börjat vissna och skräpar. 
Pelargonerna får vinterbo här i hörnet i stället.

 14.30
Har just klivit in i den underbart vackra porten
i huset där min tandläkare huserar.

15.30
Min chockade plånbok och jag tröstar
oss på ett fik med supergod latte.

16.30
Strax hemma igen, redan  mörkt som i svarta natta.

17.30
Sitter vid datorn och leker med mina bilder. Kul!
Har snöat in på att förvränga i mitt enkla bildbehandlingsprogram.

18.30
Åsså vare köket. Disken avklarad.

 19.30
Läser en stund. Skulle jag vilja göra hela dan ...

20.30
Någon väntar ivrigt på att dörren äntligen ska öppnas.
Dax för kisspromenad.

21.30
Håller på med ett roligt projekt som tvingar mig att lära mig nya finesser.
Så det ska jag ägna mig åt resten av kvällen.
Godnatt!

3 kommentarer:

Anni sa...

Passionsblomman! Neeej! Jag som tagit in min ynkliga lilla skrutt och berättat för den om din fina! Inte vågar jag avslöja vad du gjort, då törs ju min aldrig växa sig stor och fin.
Men vilken underbar dag det var - tänk om vi fick årets vinter igår, så skönt det vore att ha den gjord! ;-)

Frolic-Eirin sa...

Takk for titten!! Søt vovve....

trollet sa...

Första gången jag är med men inte sista, vilket kul "projekt" EFIT är=)) Härlig dag (minus tandläkaren) du haft=))