lördag 16 november 2013

EFIT Lördagen den 16 november 2013

 07.30
Vaknar, vacklar upp i mörkret, sätter på radion.
Lägger mig igen.

09.30
Nästa gång jag vaknar är klockan halv tio!
Jag har sovit elva timmar, underbart. Det var länge sedan jag sov ordentligt.
Lilla lånevovven kunde nog ha knoppat ytterligare en stund.

10.30
Tillbaka från morgonrastningen.
I rabatten utanför min port blommar fortfarande höstanemoner.
Fantastisk november i år!

11.30
Morgontidningen vid datorn.
Förundras över konstverket en familj har valt att hänga upp i sin matsal.
  Men - de gustibus non est disputandum.

12.30
Kvar vid datorn. Skulle nog kunna tillbringa hela dagarna med bilder. 
Jobba med mina egna, kolla på andras.
Här lattjar jag med en bild jag tog i Keukenhof för några år sedan.

13.30
Riggar systemkameran på stativet för att ta några bilder
som jag behöver för utmaningen 365 Foton.
De blev inte bra, får göra om nån annan dag.

14.30
Dax för promenad. Nån har räddat den här gynnaren
från sopen och ställt honom i rabatten. Gillar hans sneda leende.

 15.30
Vi mellanlandar på hundfiket där det är full rulle.
Och omöjligt att få en enda skarp bild.

16.30
Someone made me an offer I couldn´t refuse.
Deadline om två månader. Gulp. Sätter mig för att börja planera.

17.30
Kollar frysen. Jodå, jag kan pressa in lite till.
Har chansen få köpa närproducerat naturbeteskött och det vill jag inte missa.

18.30
Dags för middag. Alldeles färsk lammkotlett från 
väninnan på Mälaröarna.

19.30
Dax att röja i köket.
Objektivet immade igen av varmvattnet så ni slipper se innehållet i diskhon. 
Lika bra - mitt köksröj har ni ju sett förut, eller hur?

20.30
Plötsligt har det börjat blåsa som tusan.
Får lov att gå ut på balkongen och bärga ljuslyktan.

21.30
Läser och antecknar inför mitt jobb.

22.30
Brått brått in i buskarna. 
Nattkiss.

23.30
Nu ska jag lägga in dagens EFIT. Voffsingen övervakar.
Godnatt, vi ses hos varandra!

4 kommentarer:

Anni sa...

Gillar dina kvadratiska bilder och att du ska skriva om båtar igen! Härlig bild på gäspande trubbnos, men varför sätter du på radion i ottan?
Och så funderar jag över 11.30-fotot. Har familjen två matbord i sin matsal? Det är ju två omgångar stolar. Undrar om det verkligen är hos en privatfamilj? Inte vill jag sitta och se på ett arschle när jag äter ...

Carro sa...

Gosig hund.

Micke sa...

Härlig bild på vovven i början :)
Ja, det var synd på hackspetten :(

Gurkiss sa...

Härligt att få se din dag :)
Himla söt voff :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss