söndag 8 december 2013

EFIT, Ett foto i timmen, söndagen den 8 december 2013


7.30
Blev väckt av världens sötnos.
Bilden är lika suddig som jag känner mig.

8.30
Tack vare sötnosen kunde jag se solen gå upp över Gärdet. 
Vi var ute en hel timme, härligt. Är inte suddig längre.

9.30
Bästa väninnan har sovit över hos mig. 
Nu äter vi frukost medan vovvarna slappar efter promenaden.

10.30
Bästa väninnan och jag kör städutbyte. Nu får jag hjälp med att damma böcker och 
bokhyllor. Vad jag ska göra hos henne har vi inte bestämt ännu.

11.30
Ut på promenad igen. Ser att husvärden har satt upp 
årets julgran. En ynklig skapelse, nästan kal i toppen.

12.30
Byter mina kängor med broddar mot mer stadsvänliga kängor.

13.30
Kliver in i svängdörrarna till hundmässan i Älvsjö och fnissar 
åt skylten - där inne finns tusentals vovvar. 

14.30
 Ville till mässan bland annat för att träffa en Shiba 
jag känner. Han har varit klapphund i rasmontern i dagarna två 
och är nu lite trött på både klappar och människor.

15.30
En  mycket underlig hund. En variant på kinesisk nakenhund 
(om jag inte minns fel) som hade fått benstommen målad på skinnet.

16.30
Sitter vid stora scenen och tittar på semifinalerna.
Det var bra fart på den vackra afghanen och hans husse.

17.30
Det här är en hund. Fattade inte det först, såg ut som 
en hög med trasor. Men högen andades och visade sig vara en Komondor.

18.30
Har sett finalen, Best in Show blev en vacker Faraohund.
Skönt att komma ut i luften fastän det är kallt och mörkt.

19.30
Hemma, trött, bläddrar i en tidning. Inte mycket svenskt i det som marknadsförs
 som svenskt mathantverk på julmarknaderna. Förvånad, någon?

20.30
Vid datorn. Blev mycket bilder tagna idag. Här en av
bästa väninnans båda vovvar.

21.30
Får syn på att ljusen håller på att brinna ner. Dax att byta.
Och nu säger jag godnatt, för nu blir det dator och bildjobb resten av kvällen.
Vi ses nästa gång!

4 kommentarer:

Anni sa...

Vilken hundfylld dag! Otroligt charmiga typer du träffat! Gillar benranglet, fast stackaren måste ju frysa förskräckligt om hen går ut just nu.

Och så förtränger jag gosöronen en kort stund, jag fick hälsa på en ljuvlig boxertik i lördags och det slår allt ...

Kattis sa...

Sådana där bytesdagar hade vi förr om åren, där man en helg om året fick välja vad man ville ha gjort hemma hos sig själv, för att ytterligare tre hjälpa till hemma hos goda vänner. Kombinerades med mycket skratt, god mat och goda drycker. En toppenidé!

Hanna sa...

Men vilken vacker morgonhimmel! Och vad kul med hundmässa. Jag var på Hundmässan i Stockholm för nåt år sen, det var spännande! :)

Caroline sa...

Kul med hundmässa och många fina vovvar att titta på!