lördag 18 mars 2017

Blommig Fredag 17 mars Glädje

För ett par år sedan flyttade jag från en lägenhet med en rimligt stor balkong
 till en med en liten fyrkantig holk. Dock en balkong, det vill jag inte
vara utan. Förra sommaren fick jag till det riktigt bra, tycker jag,
stor glädje har jag av min lilla holk med eftermiddags- och kvällssol.

Blev glad när jag kom på att jag kunde bygga upp en bänk för att få mer svängrum.
Skaplig plats för blommor och en skön stol.



Lite kryddor får också rum. Liksom en spaljé där luktärtor trivs.



Många sköna stunder i den där stolen i solen!



Den här hängverbenan gladde mig särskilt i somras. Vill jag ha i år igen.




Balkongen glädjer mig även på vintern!



6 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Men så fint du har det på din balkong- och så mycket du får plats med på liten yta! Ja- blommor är till mycket glädje!!
Ha det gott!
Gunilla

Maribel sa...

En härlig liten holk, med ljuvliga blommor. Verbenan är otroligt vacker, har inte sett den i den färgen. Visst är det skönt att kunna sitta ute och njuta av sol och gröna växter.
Ha en gin söndag /Marika

Anita sa...

Förstår att du är jätteglad över din lilla oas. Så mysigt du har gjort för dig. Visst är det härligt med färska kryddor. Och din hängverbena ... wow säger jag. Så vacker!

Önskar dig en skön söndag!
/Anita

Veronica sa...

Av någon anledning är min holk en övergiven sådan.
Hinner lixom aldrig dit eftersom trädgården tar tiden. Men i år har jag bestämt att den ska fixas till :)

Ha en bra vecka!

//Veronica

Anni sa...

Jag skulle skriva att en holk är bra till Pimm's men jag ser ju att det var Campari istället :-)
Tänk så mycket man kan få plats med på en liten yta om man är lite uppfinningsrik.
Den där hängverbenan var ju helt fantastisk - vilken pärla!

Svar; jag är inte orolig för fontänen, vatten som rinner fryser inte så lätt. Skulle det komma en köldknäpp med flera minusgrader får jag skydda den. Jag har lagt in ett inlägg en gång med häftiga isformationer en gång: http://vardagsnjutning.blogspot.se/2010/10/blue-monday.html

Trädgårdsvägen sa...

Vilken härlig balkong du har! Jag blir så glad av att se odlande i alla former. Trevlig tisdag. /Charlotte