lördag 15 april 2017

Blommig Fredag 14 april Överblick

Tog mig en överblicksrunda hemma i min omedelbara närhet.
I går kväll, efter dagens överraskande snöfall, fascinerades jag
över mönstret det lämnade i vår rhododendronrabatt. 
Det var för mörkt att fota då, men snön låg kvar i morse.



Det var minst minus fem på natten och panséerna ser 
verkligen ämliga ut. Trist om de har strukit med redan nu.



Blommorna inomhus har det tryggare. Varje torsdag får vi nya fräscha buketter
från en blomsterhandel i närheten. Till stor glädje för oss alla som bor
här på mitt kära 55 +.





Och så blev det dags för mig att ta en överblick över vår
påskbuffé. Men det är en annan historia ...




                                                                                       Blommig Fredag 14 april Överblick

3 kommentarer:

Villrose sa...

Tøff påske for plantene! Var engstelig for kuldegradene og dekket til trepeonen med store knopper. Minus nå igjen...
Det var da et fristende påskebord!
God påske!

Anja C. Hill sa...

Hej!
Penséerna kommer att klara sig ;-)!(Om inte frosten fortsätter "hur länge som helst")

Ha en fortsatt trevligt påsk!
/Anja

Anni sa...

Jag fastnade såklart för maten - åh, så mycket gott! Och lyxen med vackra buketter!
Men visst klarar penséerna kallgraderna, precis som Anja skriver.