fredag 21 april 2017

Blommig Fredag 21 april Månadens bild

Kallt har det varit i veckan, snö har fallit. Minusgrader på nätterna.
Men fredagen bjöd på sol och lite värme och vi som har odlingslotter
där jag bor träffades för att köra igång vårbruket.

Jag blev förvånad över att min vitlök redan har kommit upp
så pass mycket, trots all kyla. Vi hade några härliga timmar i vad
vi vågade kalla vårsol. Vi bestämde att nu får det banne mig vara nog
med snö och kyla!




Det är inte stort, vårt område med odlingslotter. Fjorton stycken finns det, ungefär
3 x 2 meter. För mig, som i höst lämnar min tämligen stora kolonilott i Liljansskogen,
är det en tröst att ha två stycken sådana, en för kryddor, vitlök, lite bär, och en för blommor.



                                                    Blommig Fredag Månadens bild

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Janicke!
Visst är det härligt att kunna odla, jag satte vitlök för första gången, förra hösten. Syns inte ett spår av dem. Vad har hänt?
Ha en fin helg /Marika

Anni sa...

Vad skönt att du hann ut i solen, det blev ju lite överraskande med regnskurar plötsligt. Och mulet skrutt.
3x2 meter, det kan nog rymmas mer än man tror om man planerar väl. Tur att du fått två lotter! Kul med vitlöken, det har jag aldrig provat.
Kram på dig - tänk att jag avstod från att köpa Pimm's på flyget denna gång!

Villrose sa...

Hvitløken er en tøffing, den :)
God helg!